Frågor & svar
Våra vanligaste frågor och svar.
Hur fungerar det om jag vill byta vara eller storlek?
Vi har öppet köp i 30 dagar och under den tiden kan du alltid byta eller lämna tillbaka en vara.
Vid retur skickar du tillbaka produkten i oanvänt skick till följande adress:
Add 9
Irisdalsgatan 40 Lgh 1202
621 42 Visby
Så snart vi fått din retur kontaktar vi dig för återbetalning eller byte. Returfrakten till oss står kunden för och en eventuell ny frakt till dig med en ny storlek/produkt står vi för.
Kan en slutståld storlek eller vara komma in längre fram?
Det kan det absolut göra! Vi får nyheter och påfyllning varje vecka och storsäljande produkter försöker vi alltid fylla upp lagret med igen. Kontakta oss gärna på info@add9.se om du har frågor om en specifik produkt.
Måste jag vara inloggad för att beställa varor hos er?
Nej, du behöver inte vara inloggad i webshopen för att beställa varor hos oss. Om du vill ha extra koll på din leverans och tidigare beställningar samt skapa egna inköpslistor så kan du skapa ett konto med inloggning. Då sparas även dina adressuppgifter så du slipper ange dem på nytt vid nästa beställning.
Hur använder ni mina kunduppgifter?
Dina kunduppgifter som du lägger in när du gör en beställning eller skapar ett konto använder vi aldrig till något annat än för att skicka din beställning samt att hantera ditt kundkonto. Information via vårt nyhetsbrev skickas endast ut till dig som kryssat i rutan för nyhetsbrev när du skapat ett konto på vår sida. Du kan när som helst avsluta din prenumeration på vårt utskick genom att klicka på länken ”Avbryta prenumeration” som finns med i varje mail. Ditt kundkonto kan du när som helst radera via ”Mina sidor” eller genom att kontakta oss på info@add9.se. Dina kunduppgifter sparas i tre år efter genomförd beställning för att kunna hantera eventuella reklamationsärenden.
Vad gör jag om jag inte får en orderbekräftelse?
En orderbekräftelse skickas ut automatiskt när din order är klar. Om du inte fått någon ber vi dig kontrollera din skräppost-mapp i mailen samt kontrollera att du angett rätt mailadress. Vid minsta fundering – skicka ett mail till oss på adressen info@add9.se
Hur lång leveranstid har ni?
Våra produkter produceras efter beställning och skickas direkt från leverantören till dig. Leveranstiden är 5-10 dagar. Ett tips är att ladda hem Postnord-appen där du kan följa din leverans hela vägen.
Kan jag få trycket på ryggen?
Eftersom alla våra produkter från ZERO498 produceras efter beställning kan du även få trycket på ryggen utan extra kostnad. Kontakta oss innan din beställning så hjälper vi dig vidare – maila info@add9.se. Detta gäller t-shirts, linnen, långärmade t-shirts, sweatshirts, hoodies, hoodie-klänningar, t-shirt klänningar och jackor.
Gör ni samarbeten på Instagram?
Vi får många frågor angående samarbeten på Instagram och har valt att inte marknadsföra oss via influencers.
Vad är den minsta summan jag måste beställa för?
Vi har ingen undre gräns för hur mycket eller lite du får handla för. Handlar du för över 699 sek bjuder vi på frakten?
Kan man handla om man bor utanför Sverige?
Absolut, vi skickar till alla länder inom EU. När du handlar inom EU tillkommer dessutom ingen tullavgift. Du kan välja mellan att betala med betalkort via Svea eller betala med PayPal i kassan.
Kan jag spåra mitt paket?
Vi skickar alla våra paket med spårbara försändelser. Ett mail skickas till dig med ett sändningsnummer när ditt paket skickats från oss. Om du inte fått något sändningsnummer är det bara att kontakta oss på info@add9.se. Alla våra leveranser skickas med Postnord, så ett tips är att ladda hem Postnord-appen så dyker ditt paket upp automatiskt när det är skickat från oss.
Vad gör jag om en vara är trasig?
Om din vara gått sönder eller om den är skadad vid leverans kontaktar du oss alltid på info@add9.se. Vänligen skicka med bilder och en förklaring på vad som hänt så kan vi hjälpa dig snabbt och smidigt. Vi följer konsumentköplagen och ger dig 3 års reklamationsrätt på ditt köp.